امام جمعه میناب: لزوم تسهیل ازدواج برای جوانان در جامعه شدند

میناب- امام جمعه میناب و نماینده منتخب مردم هرمزگان درمجلس خبرگان رهبری خواستار تسهیل شرایط ازدواج برای نسل جوان شد.

به گزارش پایگاه خبری « میناب حنوب » حضرت آیت الله محسن ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه میناب ضمن سفارش به رعایت تقوایی الهی و پرهیز از گناه به نمازگزاران توصیه نمودند.

وی افزود: خانواده ها باتاسی به دستورات دین مبین اسلام به عنوان امری ضروری در انجام شرایط ازدواج آسان می توانند جوانان را در این امر مهم یاری رسانند و در كنار اين مهم بايد سازمان ها و دستگاه هاي دولتي نيز مشاركت و همراهي داشته باشند.

وي با انتقاد شديد از تجمل گرایی و ترویج آداب و رسوم غیر شرعی در برگزاری مراسم ازدواج جوانان طي سالهاي اخير در سراسر كشور افزود: دستورات اخلاقی اسلام در مورد آسان گرفتن ازدواج به قدری متین و ظریف است که با توجه به آنها، پایین ترین طبقات جامعه به راحتی می توانند ازدواج کنند و به تشکیل خانواده اقدام نمایند كه اگر اين مهم عملي شود بخش زيادي از مشكلات كنوني جامعه كاهش پيدا مي كند.

امام جمعه میناب با بيان اينكه در کشور بیش از ۱۰ میلیون نفر دختر و پسر مجرد ازدواج نکرده وجود دارد، بايد آموزه هاي ديني را در حوزه هاي مختلف زندگي در بين اقشار مختلف مردم به ويژه نسل جوان ترويج داد، اظهار داشت: الگو گرفتن از شیوه زندگی پیامبر اسلام (ص )،اصحاب ایشان و بزرگان دین و همچنين دقت در گفتار آنها نشان دهنده این امر است که مسلمانان باید ازدواج را آسان بگیرند و اين سنت حسنه و دستور الهي را به خوبي اجرا كنند.

وی امر ازدواج را به‌ عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی قشرجوان و خانواد ه های آنها عنوان كرد و يادآور شد: متاسفانه به دلیل آداب و رسوم غلط و خارج از عرف جامعه جوانان تا حدود زيادي از این سنت حسنه فاصله گرفته اند و ادامه اين روند نگران كننده باعث مي شود شرایط فساد و بی بند و باری در جامعه افزایش پيدا كند.

وي با بیان اینکه برخی از هزینه های غیرضرور مانع از ازدواج آسان و سد راه شروع زندگی پاک برای جوانان شده است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و عمل به دستورات دین اسلام در این زمینه باید سرلوحه همه برنامه دستگاه های فرهنگی باشد.

خطیب جمعه میناب با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی (ع) الگوی بشریت در تمام زمینه‌ها بویژه الگوی نفاق سایزی است.
وی به مناسبت های مختلف جامعه اشاره کرد،و روز اکرام و تکریم خیرین گفت: خیرین بسیاری از مشکلات نیازمندان جامعه برآورده می کنند، و مردم باید قدردان زحمات خیرین جامعه باشند.

خبرنگار : علی نجفی